کابین کارون دو کابین

کابین کارون دو کابین فایبر گلاس جز جدید ترین اتاق ها و در واقع نسخه ی دو کابین و کامل شده ای از پادرا پلاس می باشد که دارای مزایای بسیاری در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی زامیاد پادرا پلاس است که در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت آن می پردازیم.

ساخت کابین کارون دو کابین فایبر گلاس و رعایت استانداردهای ساخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که درصورت عدم رعایت هر یک از این استانداردها نقاط قوت کم رنگ شده و نقاط ضعف تشدید می گردد. بنابراین اکیدا به شما توصیه می کنیم قبل از انتخاب سازنده ی کابین خود بیشتر تحقیق کرده و از نمونه کارهای ساخته شده هر کارگاه بازدید نمایید.

لذا بمنظور بررسی هرچه بیشتر و دقیق تر این کابین بهتر است در ابتدا کمی با خودروی کارون دو کابین آشنا شویم،کارون در ظاهر برگرفته از خودرو چینی فودای F16 می باشد و شاسی آن برگرفته از نیسان آبی می باشد.

استحکام ،دوام بالا، قیمت مناسب، توانایی حمل بار و مسافر بصورت همزمان و توانایی تردد در جاده های صعب العبور از مزایا و دلایل اصلی ست که کارون دو کابین بسیار مورد استقبال قرار گرفت. توانایی همزمان حمل مسافر و حمل بار با توجه به معضل ترافیک در کلان شهرها بسیار با اهمیت و مزیتی عالی محسوب می گردد.

 

مشخصات فنی کارون دو کابین

مشخصات فنی کارون دو کابین در بسیاری از موارد همانند پادرا پلاس می باشد. از همان موتور و گیربکسی استفاده شده که در پادرا پلاس استفاده می شود.البته برای طرفداران محیط زیست باید این نکته را هم بگوییم که هم در پادرا پلاس از مدل 1400 به بعد و هم در کارون دو کابین بهبودها و تغییراتی در راستای حفظ سلامت محیط زیست و رعایت استاندارد آلایندگی یورو 5 به تولید رسیده است.

سیستم ترمز کارون دو کابین از نوع هیدرولیکی بوستردار با ABS و EBD است و ترمزهای دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب ، سیستم تعلیق در جلو از نوع کمک‌فنر هیدرولیکی با میل موجگیر و در عقب از نوع کمک‌فنر هیدرولیکی با فنر تخت است.

اندازه و مشخصات کابین کارون دو کابین

 

کابین مناسب کارون دو کابین

کابین مناسبِ کارون دو کابین که با نام های مشابه پادرا پلاس دو کابین و زامیاد کارون نیز شناخته و معرفی شده است را باید با توجه به کاربری آن تعیین کرد. هرچند با توجه به ظرفیت حمل بار قابل قبول و توانایی تردد در جاده های صعب العبور می توان نتیجه گرفت که کارون دو کابین گزینه ی مناسبی برای حمل بارهای سنگین می باشد. ظرفیت حمل بار کارون دو کابین بر طبق اعلام شرکت سازنده 1319 کیلوگرم می باشد.

برای خودروی کارون دو کابین می توان از دو نوع کابین یا اتاق استفاده کرد :

1. کابین های فایبر گلاس

2. کابین های فلزی

در این مقاله به بررسی کابین های فایبرگلاس می پردازیم و در مقاله ای مجزا به بررسی کابین های فلزی خواهیم پرداخت.

کابین کارون دو کابین- پادرا پلاس

 

چرا کابین کارون دو کابین فایبرگلاس

تا اکنون به بررسی مشخصات فنی کارون دو کابین پرداختیم، حال می خواهیم بدانیم چرا کابین کارون دو کابین فایبرگلاس مناسب تر است؟کابین های فایبرگلاس در برابر نور خورشید مقاومت بسیار خوبی دارند از سوی دیگر در برابر رطوبت هوا و بارش باران هیچ نقطه ضعفی از خود نشان نمی دهند. به همین دلیل  این کابین ها را می توان در تمام نقاط کشور و در تمام فصول سال استفاده کرد. به خصوص در شهرهای شمالی و جنوبی کشور که دارای رطوبت بالایی هستند استفاده از کابین فایبرگلاس بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

چرا کابین کارون دو کابین فایبر گلاس در کاربری های شهری مناسب است؟ کابین هایی که با فایبرگلاس ساخته می‌شوند کاملا فضای بار را محصور می کند و امنیت قسمت محموله را تضمین می‌کند. در مصارف شهری بدلیل ترافیک و یا نیاز دائم به توقف و تحویل اجناس توسط راننده، محصور بودن بار توسط کابین فایبر گلاس و غیر قابل دسترس بودن اجناس کمک به سزایی در حفظ امنیت خودرو و محموله دارد. 

 

 کاهش مصرف سوخت

طراحی آیرودینامیک در کنار شکست مناسب جریان هوا در طول حرکت به دلیل طراحی بسیار مناسب، صاف و صیقلی بودن سطح کابین های فایبر گلاس نقش بسیار موثری در کاهش مصرف سوخت خودرو باری دارند. شایان ذکر است که تاثیر مقاومت هوا بر کابین های بی کیفیت می تواند موجب نارضایتی مالک خودرو و مختل شدن انجام کارها شود.
 

وزن کابین کارون دو کابین

وزن کابین کارون دو کابین فایبرگلاس اولین موضوعی که هر دارنده خودرو باید به آن توجه کنند زیرا وزن زیاد اتاق های فلزی  باعث کاهش وزن قابل بارگیری این خودرو می شود. همچنین استفاده از اتاق و کابین غیر مناسب می‌تواند به خودرو آسیب برساند. وزن متوسط هر کابین کارون دو کابین از جنس فایبرگلاس بر اساس مدل، شکل و ارتفاع آن متفاوت است اما به طور متوسط هر کابین وزنی در حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم را دارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که استفاده از مواد، رزین و ورق فایبرگلاس مناسب و با کیفیت  موجب کاهش وزن، افزایش کیفیت و به طبع آن افزایش هزینه می باشد. بسیاری از سازندگان کابین فایبرگلاس با کاهش ضخامت فایبرگلاس ،کیفیت و وزن کابینه را کاهش می‌دهند و این کار در طولانی مدت موجب آسیب رسیدن به کابین و خودرو می شود.

ابعاد کابین کارون دو کابین فایبر گلاس

ابعاد کابین ها بر اساس نوع و مدل آنها متفاوت است و بر حسب نیاز مشتری قابل تغییر می باشد. البته به دلیل قوانین راهنمایی و رانندگی محدودیت هایی برای ساخت سفارشی آنها وجود دارد. به همین به شما مشتری گرامی منظور پیشنهاد می‌کنیم تا کابین خود را از بین مدل های استاندار و با ابعاد مناسب که امتحان خود را پس داده اند و مورد تایید راهنمایی رانندگی می باشند، انتخاب نمائید.

شایان ذکر است تغییر در ابعاد کابین کارون دو کابین فایبرگلاس مستلزم تغییر اندازه قالب های ساخت آن است که سفارش ساخت در تعداد کم برای خریداران و مالکین خودرو کارون دو کابین مقرون به صرفه نخواهد بود.

قیمت کابین پراید وانت فایبر گلاس

قیمت کابین کارون دو کابین فایبرگلاس براساس پارمترهای ذیل محاسبه می گردد:

     1.مدل انتخابی : انتخاب مدل کابین متناسب با کاربری خودرو است و هر مدل که به واسطه میزان فایبرگلاس مصرفی و یا قطعات مورد نیاز قیمت متفاوتی دارد.

 2.کیفیت و مواد مورد استفاده: شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مواردی که هر خریدار باید به آن توجه کند، کیفیت تولید است. این پارامتر نقش موثری در تعیین       قیمت کابین کارون دو کابین دارد اما گاها به آن کم توجهی می شود. کیفیت ساخت میتواند به سادگی قیمت تمام شده را برای سازنده افزایش و قیمت نهایی را دچار       تغییر کند.

خودروهای مذکور وسیله امرار معاش و کسب درآمد هستند. بنابراین صرف هزینه بمنظور خرید کابین با کیفیت تضمین کننده ی  آسودگی خیال درآینده می باشد. اگر قصد مقایسه قیمت کابین کارون دو کابین را دارید پیشنهاد میکنیم کیفیت را در کنار قیمت بررسی کنید. بررسی بهترین قیمت به منزله ارزانترین قیمت نیست بلکه کابین با ارزش تر، کابین ساخته شده با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر است.

بمنظور بررسی هر چه بهتر قیمت و کیفیت کابین کارون دو کابین فایبرگلاس ساخته شده توسط شرکت مراد صنعت سامه می توانید به محل کارخانه مراجعه و از نزدیک محصولات را مشاهده نمائید. شایان ذکر است کابین های ساخته شده توسط شرکت مراد صنعت سامه را می توانید در هر نقطه از شهر و یا کشور با کمی دقت به لوگو و پلاک ثبت شده بروی کابین مشاهده نمائید.

 

کارون دو کابین

در یک نگاه 

5 1 رای
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
برای اطلاع رسانی به شما پس از پاسخ به سوال یا درج نظرتون در سایت است
امتیاز شما به ما 1 --> 5
از سمت راست 1 --> 5
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کریمی
امتیاز شما به ما 1 --> 5 :
     

درود
جسارتا کابین کارون دو کابین در چه رنگ هایی قابل سفارش ؟

معصومه ترکزبان

درود دوست عزیز
کابین کارون در تمامی رنگ ها قابل سفارش می باشد