کابین پراید وانت فایبرگلاس مدل نگین

کابین پراید وانت فایبر گلاس جزو پرطرفدارترین اتاق برای پراید ۱۵۱ یا همان وانت پراید است. این کابین ها مزایای بسیاری دارد در ادامه سعی می کنیم به تشریح کامل نقاط قوت و ضعف آنها بپردازیم.

ساخت کابین پراید وانت فایبر گلاس اگر به خوبی انجام نشود نقاط قوت آن از بین رفته و نقاط ضعف آن تشدید می شود. به همین دلیل قبل از انتخاب سازنده کابین خود بیشتر تحقیق کرده و از نمونه کارهای ساخته شده هر کارگاه بازدید کنید.

ابتدا بهتر است کمی با خودرو پراید وانت یا همان پراید ۱۵۱ آشنا شویم خودرو برگرفته از پراید سواری شرکت کیا ( KIA ) که از همان سال ابتدای ورود به خود به ایران بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفت.
وانت پراید نیز بعد از گذشت ۲۰ سال از ورود نمونه اولیه این خودرو سواری در کشور تولید شد. از مهمترین دلایل استقبال دارندگان خودرو وانت از پراید ۱۵۱ میتوان به مصرف پایین، سبک بودن خودرو، سهولت رانندگی و ابعاد کوچک آن اشاره کرد.

ابعاد کوچک پراید وانت در کلان شهرها به خصوص شهر تهران یک مزیت بسیار مهم است. ابعاد کوچک آن قدرت مانور و رانندگی در خیابان های شلوغ را آسان میکند و سبک بودن خوردو باعث شتاب اولیه خوب خودرو میشود که در ترافیک های روزانه بسیار مفید است.

مشخصات فنی پراید وانت ۱۵۱

مشخصات فنی پراید وانت ۱۵۱ سایپا همانند نمونه سواری آن است. موتور بدون تغییر از خودروی سواری به وانت منتقل شده است. اما ضریب گیربکس برای افزایش بهره‌وری تغییر کرده است توان ۷۱ اسب بخار موتور پراید شاید برای یک خودرو وانت مناسب نباشد اما در کنار تغییر ضریب دنده و وزن مجاز قابل حمل ۵۰۰ کیلوگرمی می توان گفت قدرت مناسبی است.

فاصله دو محور عقب و جلو شعاع گردش و دیگر مشخصات فنی در پراید ۱۵۱ تغییر نکرده اما نوع سیستم تعلیق و فنربندی عقب خودرو برای همگام سازی با کاربری خودرو دچار تحول شده است.

از مهمترین نقاط ضعف پراید وانت ۱۵۱ اکسل جلو بودن آن است. با تکمیل ظرفیت بار خودرو ممکن است قسمت جلوی خودرو فاصله بیشتری از زمین بگیرد که موجب کاهش اصطکاک بین چرخ جلو ( چرخ محرک) و جاده شود این موضوع زمانی مهم تر می شود که خودرو در سربالایی شدید با ظرفیت کامل قسمت بار خود باشد.

مشخصات و ابعاد پراید وانت 151

کابین مناسب پراید وانت

کابین مناسب پراید وانت را باید با توجه به کاربری آن تعیین کرد. اما اگر کمی به ظرفیت حمل بار آن دقت کنیم متوجه میشه که حمل بارهای سنگین برای وانت پراید مناسب نیست.

اکثر خریداران خودرو پراید ۱۵۱ از این وسیله برای حمل بارهای سبک یا ابزارهای خود استفاده می‌کنند. ظرفیت حمل بار پراید 151 بر طبق اعلام شرکت سازنده ۵۰۰ کیلوگرم است که البته عدد دقیق آن با توجه به مشخصات فنی ۴۶۰ کیلوگرم با احتساب دو نفر سرنشین می باشد.

برای خودروهای وانت میتوان از دو کابین یا اتاق استفاده کرد:

  1. کابین های فایبر گلاس
  2. کابینت های فلزی

در این جا ما فقط راجع به کابین فایبر گلاس پراید وانت صحبت می کنیم و اتاق فلزی در صفحه مخصوص به خود تشریح خواهد شد.

کابین فلزی پراید وانتکابین فایبر گلاس پراید وانت

چرا کابین پراید وانت فایبر گلاس

تا اینجا در خصوص مشخصات فنی خودرو پراید وانت صحبت کردیم و حال می خواهیم بدانیم چرا کابین پراید وانت فایبر گلاس مناسب تر است ؟ همانطور که قبلاً گفته شد خودرو پراید ۱۵۱ برای حمل بارهای سنگین طراحی نشده و بیشتر مصارف شهری و کاربری های مانند ارسال مرسولات، پیک، حمل ابزار ،کار و بارهای حجیم و کم وزن را دارد.

مشخصه تمام این کاربری ها حفاظت بار در برابر نور خورشید و بارش باران است. کابین پراید وانت فایبر گلاس با پوشش کامل و آببندی هر دو این امر را امکانپذیر می‌کند.

کابین های فایبرگلاس پراید ۱۵۱ در برابر نور خورشید مقاومت بسیار خوبی دارند از سوی دیگر در برابر رطوبت هوا و بارش باران هیچ نقطه ضعفی از خود نشان نمی دهند. به همین دلیل از این کابین ها می توان در تمام نقاط کشور در تمام فصول سال استفاده کرد. به خصوص در شهرهای شمالی و جنوبی کشور که دارای رطوبت بالایی هستند استفاده از کابین فایبرگلاس بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

چرا کابین پراید وانت فایبر گلاس در کاربری های شهری مناسب تر است ؟ کابین هایی که با فایبرگلاس ساخته می‌شوند کاملا فضای بار را محصور می کند و امنیت قسمت محموله را تضمین می‌کند.

در مصارف شهری که راننده در ترافیک بود یا دائم نیاز به توقف و تحویل قسمتی از بار را برعهده دارد غیر قابل دسترس بودن اجناس می‌توان به کمک به سزایی به امنیت خودرو بکند.

کاهش مصرف سوخت

کابین های فایبرگلاس که برای خودرو پراید وانت طراحی و ساخته می‌شوند کاملا صاف و صیقلی است. همچنین شکل طراحی آنها کاملاً آیرودینامیک و مناسب شکست جریان هوا در طول حرکت است.
این دو موضوع در کنار هم نقش موثری در کاهش مصرف سوخت خودرو باری به خصوص پراید وانت دارد.

خودرو پراید وانت از موتور کم توان ۷۱ اسب‌بخار استفاده می‌کند اگر مقاومت هوا کابین بی کیفیت به آن نیز اضافه شود می تواند موجب نارضایتی مالک خودرو و مختل شدن انجام کار شود.

وزن کابین وانت پراید فایبرگلاس

وزن کابین پراید وانت فایبر گلاس اولین موضوعی که هر دارنده خودرو باید به آن توجه کنند زیرا وزن زیاد اتاق های فلزی پراید ۱۵۱ باعث کاهش وزن قابل بارگیری این خودرو می شود. از آنجایی که ظرفیت حمل بار آنها نیز بسیار کم است استفاده از اتاق و کابین غیر مناسب می‌تواند به خودرو آسیب برساند.

وزن متوسط هر کابین پراید از جنس فایبرگلاس بر اساس مدل و شکل و ارتفاع آن متفاوت است اما به طور متوسط هر کابین وزنی در حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم را دارد.

نکته قابل ذکر است که استفاده از مواد، رزین و ورق فایبرگلاس مناسب موجب کاهش وزن افزایش کیفیت را به طبع افزایش هزینه خواهد بود. بسیاری از سازندگان کابین پراید وانت با کاهش ضخامت فایبر گلاس کیفیت و وزن کابینه را کاهش می‌دهد این کار در طولانی مدت موجب ورود خسارت به کابین و خودرو می شود.

ابعاد کابین پراید وانت فایبر گلاس

ابعاد کابین ها بر اساس نوع و مدل آنها متفاوت است و بر حسب نیاز مشتری قابل تغییر است. البته به دلیل قوانین راهنمایی و رانندگی محدودیت هایی برای ساخت سفارشی آنها وجود دارد.

به همین منظور پیشنهاد می‌شود کابین خود را از بین مدلهای استاندار با ابعاد مناسب که امتحان خود را پس داده اند و مورد تایید راهنمایی رانندگی انتخاب کنید.

تغییر ابعاد کابین پراید وانت فایبر گلاس مستلزم تغییر اندازه قالب های ساخت آن است که سفارش ساخت در تعداد کم برای خریداران و مالکین و خودرو پراید ۱۵1 مقرون به صرفه نخواهد بود.

قیمت کابین پراید وانت 151

قیمت کابین پراید وانت فایبر گلاس

 قیمت کابین پراید وانت فایبر گلاس براساس چند پارمتر محاسبه می شود.

  1. مدل انتخابی :
    انتخاب مدل کابیتن متناسب با کاربری خودرو است و هر مدل که به واسطه میزان فایبرگلاس مصرفی و یا قطعات مورد نیاز قیمت متفاوتی دارد.
  2. کیفیت ومواد مورد استفاده:
    شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مواردی است که هر خریدار باید به آن توجه کند کیفیت تولید است. این پارامتر نقش موثری در تعیین قیمت کابین پراید وانت فایبرگلاس دارد ولی گاها به آن کم توجهی می شود. کیفیت ساخت میتواند به سادگی قیمت تمام شده را برای سازنده افزایش و قیمت نهایی را دچار تغییر کند.

این خودرو ها وسیله امرار معاش و منبع درآمد هستند. پس هزینه کردن و خرید کابین با کیفیت تر میتواند آسودگی را درآینده به همراه داشته باشد.

اگر قصد مقایسه قیمت کابین پراید وانت فایبرگلاس را دارید پیشنهاد میکنیم کیفیت را در کنار قیمت بررسی کنید.

بررسی بهترین قیمت به منزله ارزانترین قیمت نیست بلکه کابین با ارزش تر ، کابین ساخته شده با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر است.

برای بررسی بهتر قیمت و کیفیت کابین پراید وانت فایبرگلاس ساخته شده توسط شرکت مراد صنعت سامه میتوانید به محل کارخانه مراجعه و از نزدیک محصولات را مشاهده کنید.

کابین های مراد صنعت سامه را می توانید هر کجای شهر و یا کشور با کمی دقت به لوگو و پلاک ثبت شده بروی کابین مشاهده کنید.

کابین پراید وانت سامه

از دیگر کابین های تولید شده توسط شرکت مراد صنعت سامه می توان به کابین آریسان، کابین کاپرا، کابین ال نود وانت، کابین مزدا کارا تک کابین، کابین مزدا  کارا دو کابین، کابین ریچ نیسان پیکاپ، کابین تویوتا دو کابین هایلوکس ، کابین کارون دو کابین، کابین فوتون، کابین KMC، کابین G9T، کابین آمیکو آسنا و … اشاره کرد.

4.7 3 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest
برای اطلاع رسانی به شما پس از پاسخ به سوال یا درج نظرتون در سایت است
امتیاز شما به ما 1 --> 5
از سمت راست 1 --> 5
1 نظرات و سوالات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مازیار
امتیاز شما به ما 1 --> 5 :
     

در خصوص کابین پراید وانت همچنان سوالاتی در ذهن من است میتوانم حضوری خدمت برسم؟